The Role Of Political Television Advertisement Of The People's Assembly On The Electoral Participation For Postgraduate Students At Tishreen University
Abstract
The study also aimed to: The degree of interest of graduate students at Tishreen University in political advertising. Statement of the impact of the TV political announcement on the electoral participation of graduate students in the elections of members of the People's Assembly. To reach some results that, if applied, can contribute to the development of the reality of political television advertising in the elections of the People's Assembly Methodology: Descriptive and analytical approach. Main findings of the study: There is no importance to members of the People's Assembly at Personal Advertising, Competitive Advertising, Educational Advertising. That lead to Negative impact about election process. There is no importance to members of the People's Assembly at provisional TV Advertising That lead to Negative impact about election process. There is no impact on the political participation of the TV advertisement of personal advertisement, competitive advertisement and educational advertisement on the electoral participation of graduate students at Tishreen University. The main recommendation was increase the mental picture of members of the People's Assembly, Study the TV experience advertisement of some country like ( USA, India, France), Increase the TV experience advertisement of members of the People's Assembly.
هدفت الدراسة إلى الآتي: تحديد درجة اهتمام طلبة الدراسات العليا بجامعة تشرين بالإعلان السياسي التلفزيوني في سورية. وبيان تأثير الاعلان السياسي التلفزيون، على المشاركة الانتخابية لطلبة الدراسات العليا في انتخابات اعضاء مجلس الشعب في سورية. التوصل إلى بعض النتائج التي من الممكن في حال تطبيقها أن تساهم في تطوير واقع الاعلان التلفزيوني السياسي في انتخابات مجلس الشعب. تم إتباع المنهج الوصفي التحليلي. وقد كانت أهم النتائج التي توصلت لها الدراسة: عدم اهتمام أعضاء بالإعلان الشخصي والتنافسي والتثقيفي عبر التلفزيون مما يؤثر على مشاركة طلبة الدراسات العليا بالانتخابات واختيارهم بشكل سلبي. وعدم اهتمام أعضاء مجلس الشعب بالإعلان السياسي التلفزيوني بشكل احترافي مما يؤدي إلى عدم اهتمام طلبة الدراسات العليا بجامعة تشرين بهذا الاعلان نتيجة عدم وجودها أو جاذبيتها. وعدم وجود أثر للإعلان الشخصي لأعضاء مجلس الشعب على المشاركة الانتخابية لأعضاء الهيئة التدريسية في جامعة تشرين. وقد أوصت الدراسة بالآتي: العمل على تشكيل الصورة الذهنية المرغوبة من قبل الناخبين من خلال تغيير طريقة التعامل والتفاعل مع الناخبين وحل مشاكلهم، الاستفادة من تجارب بعض الدول في مجال الاعلان السياسي التلفزيوني مثل( فرنسا، الهند، الولايات المتحدة الأمريكية)، زيادة اهتمام أعضاء مجلس الشعب بالإعلان السياسي التلفزيوني وذلك لما لهذه الطرق من أثر على تحسين المشاركة الانتخابية
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
-
The authors retain the copyright and grant the right to publish in the magazine for the first time with the transfer of the commercial right to Tishreen University Journal of Research and Scientific Studies - Economic and Legal Sciences
Under a CC BY- NC-SA 04 license that allows others to share the work with of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors can use a copy of their articles in their scientific activity, and on their scientific websites, provided that the place of publication is indicted in Tishreen University Journal of Research and Scientific Studies - Economic and Legal Sciences . The Readers have the right to send, print and subscribe to the initial version of the article, and the title of Tishreen University Journal of Research and Scientific Studies - Economic and Legal Sciences Publisher
-
journal uses a CC BY-NC-SA license which mean
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
-
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
-
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.